واحد آموزش شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی

علمی که در کار جلوه کند، بهترین نوع دانش است. امام علی (ع)

واحد آموزش شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی

علمی که در کار جلوه کند، بهترین نوع دانش است. امام علی (ع)

سمینار بین المللی اصول رقابت پایدار در مدیریت بازار

سمینار بین المللی اصول رقابت پایدار در مدیریت بازار؛ با نگرش سیستمی بر: ارتقاء سیستمهای مهندسی فروش، مدیریت بازاریابی ارتباط با مشتری و مهندسی تبلیغات 28 و 29 آبانماه 1388 در اصفهان برگزار می شود
مکان برگزاری: سالن اجلاس بین المللی اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان اصفهان
برگزار کننده: واحد مشاوره و تحقیقات مرکز طراحی و تبلیغات 128

اساتید دوره:
آقای مایکل جکسون Michael Jackson
دارای ۲۵ سال تجربه در عالیترین سطوح بازاریابی جهان نویسنده پرفروشترین کتاب سال اروپا با عنوان چالش تغییر مدیر کل توسعه آگهی ها و تبلیغات بزرگترین کمپانی تبلیغات و بازاریابی Saatchi & Saatchi طراحی و پخش کلیپهای متعدد تبلیغاتی برندهای مطرح جهان همچون Qatar airways, Microsoft, Dell, Nike و Emirates معاون تبلیغات یکی از بزرگترین خطوط هوائی جهان Virgin Atlantic آقای جف رام Geoff Ramm www.GeoffRamm.com مدیر کل اسبق فروش و بازاریابی گروه معظم " Spring Field Motor group" که شامل 

ادامه مطلب ...

همایش ملی «مدیریت کارآفرینی و توسعه منطقه‌ای»

همایش «ملی مدیریت کارآفرینی و توسعه منطقه‌ای»‌ 11 و 12 آذر ماه از سوی مرکز کارآفرینی و دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این همایش به منظور شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه، ارزیابی نتایج حمایت‌های دولت از طرح‌های اقتصادی و کمک به ارتقای سطح علمی و کاربردی این طرح‌ها برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ ترویج فرهنگ کار آفرینی بارویکرد منطقه‌ای، ایجاد زمینه های تبادل نظر و تعامل میان صاحبنظران و اندیشمندان کارآفرینی، شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و منطقه‌ای در راستای توسعه کسب کارهای جدید، معرفی راهبردهای نوین توسعه منطقه‌ای با رویکرد مدیریت کارآفرینی و توسعه منطقه‌ای، توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در زمینه کارآفرینی و توسعه منطقه‌ای، معرفی دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشی و کاربردی در زمینه مدیریت کارآفرینی و کسب کارهای جدید، حمایت فکری از کارآفرینان موفق با رویکرد توسعه منطقه ای، شناسایی نیازها و الزامات توسعه کارآفرینی در منطقه، بررسی موانع ومحدودیت‌های توسعه کارآفرینی در کشور برخی از اهداف برگزاری این همایش است.

ازآنجاکه تهیه و تدوین BP یکی از مهمترین فعالیت‌های کارآفرینانه می‌باشد، تهیه و تدوین طرح تجاری، کمک شایانی به دانشجویان به ویژه دانشجویان فارغ‌التحصیل برای آشنایی با چگونگی تدوین طرح تجاری است. به همین منظور مرکز کارآفرینی دانشگاه در حال بررسی و تدوین آیین‌نامه تدوین طرح‌های کسب و کار به منظور برگزاری این مسابقه بزرگ است و اطلاعات بیشتر در مورد زمان برگزاری و ارسال طرح ها متعاقباً اعلام می گردد.

منبع : ایسنا

خلاصه کتاب؛ کایزن- کلید موفقیت رقابتی ژاپن

کایزن- کلید موفقیت رقابتی ژاپن

نویسنده: ماساکی ایمایی

ترجمه: دکتر محمد حسین سلیمی دانشیار دانشکده صنعتی امیر کبیر

تلخیص و تدوین: مهدی یاراحمدی خراسانی

برگرفته از سایت جامع مدیریت (اثیر)

ایزن: کایزن بهبود پیوسته و مداوم، توأم با مشارکت همه افرادی است که در یک شرکت یا سازمان (مدیریت ارشد، مدیران و کارگران)، بکار مشغولند. کایزن ، بهبود پیوسته و فزاینده یک فعالیت به منظور آفرینش ارزش بیشتر و مودا ( تلفات ) کمتر .در محیط کار به معنی بهبود پیوسته با مشارکت همگانی کارکنان اعم از کارگران و مدیران است.

 

فلسفه کایزن بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان- زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی- می باید پیوسته بهبود یابد.

 

پیام استراتژی کایزن را می توان در این جمله خلاصه کرد که حتی یک روز نیز نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای شرکت یا سازمان سپری شود.

 

یک ضرب المثل قدیمی ژاپنی می گوید: "اگر مردی برای سه روز از انظار غایب باشد دوستانش باید به دقت به او نگاه کنند تا ببینند چه تغییراتی در او صورت گرفته است". این گفته بدان معنا است که او باید ظرف این سه روز تغییر کرده باشد و دوستانس باید آنچنان دقیق باشند که این تغییر را تشخیص دهند.

 

برداشت ژاپنی از مدیریت در یک عبارت خلاصه می شود: نگهداری و بهبود استانداردها

 نگهداری به فعالیتهای تداوم بخش استانداردهای موجود در تکنولوژی، مدیریت و عملیات اطلاق می شود. بهبود نیز به تدابیری اطلاق می شود که برای این استانداردها بکار گرفته می شوند.

ادامه مطلب ...

یکصد و بیست فرمان برای مدیریت

در اینجا یکصد و بیست فرمان برای مدیریت ذکر می گردد که اصول ساده روانشناسی در آن گنجانده شده است. این مطلب برگرفته از سایت جامع مدیریت (اثیر) می باشد:

ادامه مطلب ...

اهمیت اعتماد در بازاریابی رابطه ای

در بسیاری از پژوهش های کنونی پیرامون بازار یابی، از بازاریابی رابطه ای به عنوان یک تغییر شکل اساسی در زمینه بازاریابی یاد شده است  که نیازمند تئوری و زبان جدیدی می باشد (Sheth & Parvatiyar, 1995). از اواخر دهه 1980، تحقیقات پیرامون بازارهای صنعتی نشاندهنده حرکتی از روابط یک جانبه و رقابتی به سمت روابط دو جانبه، بلندمدت و توام با تشریک مساعی بوده است. برخی مزایای این ارتباطات عبارتنداز : کاهش هزینه ‌های مبادله، افزایش  بهره وری و بازده ‌های  اقتصادی  بالاتر برای مشتریان و عرضه کنندگان مواد اولیه . (Naragandas & Rangan, 2004).  تغییر در ماهیت روابط خریدار و فروشنده ، بسیار گسترده شده است. بسیاری شرکتهای بزرگ همچون جنرال موتورز[1] یا زیراکس[2]،  جهت کسب مزیت رقابتی پایدار، بدنبال افزایش نزدیکی با تامین کنندگانشان می باشند. چنین مزیت پایداری تنها در سایه ارتباطی پایدار و بلند مدت میسر می شود. اکنون بسیاری سازمانها در جستجوی کسب مزیت پایدار رقابتی از طریق برقراری روابط بلند مدت خریدار فروشنده می باشند (Ganesan, 1994). دز این بخش قسمتی از ادبیات مربوط به پزوهش انجام شده توسط آقای پیرکوهی که در این زمینه در شرکت ذوب آهن اصفهان انجام شده است ارائه می گردد.



1. General Motors

2. Xerox

ادامه مطلب ...